ESNAF KİRA YARDIMI İÇİN BAŞVURULAR 31 MART'A KADAR DEVAM EDİYOR

ESNAF KİRAYARDIMI İÇİN BAŞVURULAR 31 MART'A KADAR DEVAM EDİYOR

19 Şubat 2021

                                                                  T.C.
                                              TİCARET BAKANLIĞI
                      Esnaf, Sanatkarlar ve Kooperatifçilik Genel Müdürlüğü

 
                                                                                             

 
Sayı :    
Konu : Hibe Destekleri Hakkında Ek Usul ve Esaslar  

 
 
   DAĞITIM YERLERİNE:
 
 
22 Aralık 2020 tarihli Resmi Gazetede Esnaf ve Sanatkârlar ile Gerçek Kişi Tacirlere Koronavirüs Salgını Nedeniyle Verilecek Destekleme Hakkında Cumhurbaşkanlığı Kararı ile 24 Aralık 2020 tarihinde Koronvirüs Salgını Nedeniyle Verilecek Hibe Desteği Programı ve Uygulama Esasları Hakkında Tebliğ yayımlanarak yürürlüğe girmiştir.
Başvurular 31.12.2020 tarihinde www.turkiye.gov.tr adresi üzerinden alınmaya başlanmış olup, başvuru işlemleri 31.03.2021 tarihine kadar devam edecektir. İlgili süre zarfında Gelir Kaybı Desteğine ilişkin değerlendirmeler Genel Müdürlüğümüzce yapılmakta olup, kira desteğine ilişkin itirazların ve yeni başvuruların İl Müdürlüğünüzce değerlendirilmesi gerekmektedir.
Söz konusu değerlendirmeler yapılırken göz önüne alınması gereken hususları da kapsayan "Koronavirüs Salgını Nedeniyle Verilecek Hibe Desteği Programı Değerlendirme, İtiraz ve Ödeme Süreçlerine İlişkin Usul ve Esaslar" hakkındaki yazımız ekte gönderilmektedir.
Bilgilerinizi ve gereğini rica ederim.
 
 
 
 
                                                                                                                                                                                                                                                          Eyüp AKSOY
                                                                                                                                                                                                                                                               Bakan a.
                                                                                                                                                                                                                                                  Genel Müdür Yardımcısı
 
 
 
 
 
 
 
Ek: Hibe Destekleri Hakkında_Ek_usul ve esaslar 09.01.2021

 
 KORONAVİRÜS SALGINI NEDENİYLE VERİLECEK HİBE
DESTEĞİ PROGRAMI DEĞERLENDİRME, İTİRAZ VE ÖDEME
SÜREÇLERİNE İLİŞKİN USUL VE
ESASLAR
Değerlendirme ve İtiraz Süreci
(1) Kira desteği başvurusunda bulunanlardan, başvuruda bulunduğu iş yerinin aylık kira bedeli, açık adresi ve iş yerini kiralayanın kimlik bilgilerini başvuru esnasında beyan etmesi istenir. Beyanda bulunmayanlara veya beyandaki bilgileri doğrulanamayanlara kira desteği ödemesi yapılmaz. Başvuru süreci tamamlandıktan sonra kira desteği değerlendirme süreci aşağıda belirtilen şekilde yapılacaktır.
a) Mesleği icabı kiracı olması mümkün olmayanların başvuruları kabul edilmeyecektir.
b) Başvuru sahiplerinin kiraladıkları işyerlerine ilişkin başvuru sırasında belirttikleri bilgiler Hazine ve Maliye Bakanlığının işyeri kiralarına ait bilgileri ile kontrol edilecektir. Kontrol sonucunda başvuru bilgileri doğrulanan kişilerin destek başvurusu onaylanır ve ödemesi gerçekleştirilir.
c) (b) maddesi uyarınca destek başvurusu onaylanmayan kişiler itirazda bulunabilirler. İtirazda bulunanlardan kira ödediklerini ispatlayacak belgelerini (imzalı kira kontratı, güncel banka kira ödeme dekontu vb.) Bakanlıkça belirlenecek süre içerisinde elektronik ortamda www.turkiye.gov.tr internet adresi üzerinden yüklemeleri istenir.
ç) Yüklenen belgelerin kontrolü Bakanlık merkez ve/veya taşra teşkilatınca yapılır. Yapılan kontrol sonrası belgeleri onaylanan başvuru sahiplerine kira desteği ödemesi gerçekleştirilir.
(2) Reddedilen gelir kaybı ve kira destek başvurularına ret tarihinden itibaren on gün içerisinde elektronik ortamda www.turkiye.gov.tr internet adresi üzerinden itirazlar gerçekleştirilir. İtiraz başvurusunun yapıldığı günden itibaren beş iş günü içerisinde sonuçlandırılarak ilgilisine cevap verilir.
Ödeme Süreci
(1) Destek başvurusunun uygun bulunması halinde başvuran kişinin kendisine ait banka hesabına destek ödemesi yapılır.
(2) Desteğe hak kazanan başvuru sahibinin banka hesap numarasında yanlışlık olması durumunda Bakanlıkça belirlenecek süre içerisinde elektronik ortamda www.turkiye.gov.tr internet adresi üzerinden banka hesap bilgilerinin düzeltilmesi istenir. Düzeltilen banka hesabına destek ödemesi gerçekleştirilir. Belirlenen süre içerisinde banka hesap numarasını düzeltmeyen kişilerin başvuruları geçersiz sayılır.